Innowacja pedagogiczna powstała w oparciu o aktualną podstawę programową, a także kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/25.
Program innowacji pedagogicznej o charakterze wychowawczo – edukacyjnym, dla klasy IV c powstał z myślą o uatrakcyjnieniu zajęć szkolnych oraz integracji uczniów.
Główne założenia :
Kształtowanie postaw prospołecznych i kulturalnych wśród uczniów.
Wprowadzanie uczniów w świat wartości , współpracy, patriotyzmu i szacunku do tradycji, budowanie relacji społecznych.
Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej.
Cele szczegółowe :
– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno
– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką
– rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych, empatii i szacunku wobec ludzi i otaczającego nas świata
Innowacja realizowana jest na dodatkowej godzinie przyznanej na ten cel w korelacji z językiem polskim i zajęciami z wychowawcą.
Spodziewane efekty:
Wykształcenie umiejętności uważnego i świadomego postrzegania świata.
Nabywanie umiejętności pracy w grupie (poprzez realizację projektów).
Podnoszenie poziomu kultury osobistej.
Wspieranie dziecięcej wyobraźni, kreatywności, spontaniczności i wrażliwości.
Zrealizowane projekty:
Tworzenie Kodeksu Kulturalnego Ucznia – (wrzesień)
Przygotowanie inscenizacji z okazji Święta Niepodległości (październik, listopad)
Zabawy integracyjne i gry edukacyjne rozwijające kompetencje społeczne (grudzień, styczeń)
Przygotowywanie plakatów z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego (luty)
Wykonywanie plakatów na dzień promocji zdrowego odżywiania – praca w grupach (marzec)
Przygotowywanie inscenizacji na podstawie utworu A. Mickiewicza- „Pani Twardowska” – premiera już wkrótce.
przyg. H. Kosowska











