Innowacja pedagogiczna powstała w oparciu o aktualną podstawę programową, a także kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/25.

Program innowacji pedagogicznej o charakterze wychowawczo – edukacyjnym, dla klasy IV c powstał z myślą o uatrakcyjnieniu zajęć szkolnych oraz integracji uczniów.

Główne założenia :

Kształtowanie postaw prospołecznych i kulturalnych wśród uczniów.

Wprowadzanie uczniów w świat wartości , współpracy, patriotyzmu i szacunku do tradycji, budowanie relacji społecznych.

Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej.

Cele szczegółowe :

– promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno

– rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką

– rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych, empatii i szacunku wobec ludzi i  otaczającego nas świata

Innowacja realizowana jest na dodatkowej godzinie przyznanej na ten cel w korelacji z językiem polskim i zajęciami z wychowawcą.

Spodziewane efekty:

Wykształcenie umiejętności uważnego i świadomego postrzegania świata.

Nabywanie umiejętności pracy w grupie (poprzez realizację projektów).

Podnoszenie poziomu kultury osobistej.

Wspieranie dziecięcej wyobraźni, kreatywności, spontaniczności i wrażliwości.

Zrealizowane projekty:

Tworzenie Kodeksu Kulturalnego Ucznia – (wrzesień)

Przygotowanie inscenizacji z okazji Święta Niepodległości (październik, listopad)

Zabawy integracyjne i gry edukacyjne rozwijające kompetencje społeczne (grudzień, styczeń)

Przygotowywanie plakatów z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego (luty)

Wykonywanie plakatów na dzień promocji zdrowego odżywiania – praca w grupach (marzec)

Przygotowywanie inscenizacji na podstawie utworu A. Mickiewicza- „Pani Twardowska” – premiera już wkrótce.

przyg. H. Kosowska