Czy wiecie, że 15 września 2021 obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki? Dotychczas w naszej szkole “Dzień Kropki” świętowali młodsi uczniowie. To wyjątkowe święto kreatywności, odwagi i współpracy, więc w tym roku postanowiliśmy nieco zmienić tradycję i włączyć do zabawy starszych uczniów – tym razem z klasy dwujęzycznej 7a.
Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie dowiedzieli się, że tytułowa “Kropka” to bestsellerowa książka dla dzieci, przetłumaczona do tej pory na ponad 20 języków, która zainspirowała miliony nauczycieli i bibliotekarzy ze 195 krajów do obchodzenia tego oryginalnego dnia. Zajęcia o tytułowej “Kropce” stały się punktem wyjścia do rozmowy w języku angielskim o naszych szkolnych wyzwaniach, umiejętnościach i osiągnięciach.
W “Dniu Kropki” podczas lekcji fizyki w języku angielskim nie mogło zabraknąć tematu “człowieka renesansu”. Uczniowie poznali fakty na temat Leonarda da Vinci a, następnie przeszli do tematu malarstwa. Filmik w języku angielskim przybliżył im technikę malowania akwarelami z wykorzystaniem soli. Każdy uczeń, podobnie jak bohaterka “Kropki” stworzył własną, niepowtarzalną pracę.
W Dniu Kropki klasa 7a otrzymała też kilka wyzwań podczas lekcji geografii. Na początku uczniowie rozwiązywali łamigłówki online przypominające kierunki geograficzne, a następnie zgodnie ze wskazówkami łączyli kropki, aby powstał rysunek przedstawiający ptaka. Przeszukali całą pracownię geograficzną, aby znaleźć, z niemałym trudem, wszystkie ukryte karteczki. Następnie połączyli właściwie polskie i angielskie hasła, które były związane z miejscami, w których można znaleźć geograficzną kropkę, np. kropkę na flagach, kropkę w skali liczbowej, kropkę jako sygnatura miasta na mapach, kropkę w zespole miejskim czy kropkę jako oko cyklonu. Na końcu lekcji szukali pytań ukrytych na kropkach umieszczonych na gazetce.
przyg. N.Jarzynka