W ostatnim czasie klasy dwujęzyczne 7d oraz 8c realizowały projekty podsumowujące zakończone działy tematyczne.

  • Klasa 8c przygotowała  projekty dotyczące ochrony środowiska oraz zagrożonych gatunków zwierząt na świecie.
  • Klasa 7d opracowała projekty na temat wybranych klęsk żywiołowych.

Podczas realizacji projektów uczniowie rozwijali umiejętności z zakresu:

  • edukacji językowej – formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku angielskim,
  • edukacji przyrodniczej i geograficznej – poszerzenie wiedzy o globalnych problemach środowiskowych i zjawiskach naturalnych,
  • edukacji cyfrowej – wykorzystanie nowoczesnych narzędzi do tworzenia prezentacji i materiałów multimedialnych,
  • kompetencji społecznych – współpraca w grupie, planowanie i prezentowanie efektów pracy.

Uczniowie obu klas wykazali się dużą kreatywnością, samodzielnością i zaangażowaniem, a prezentowane projekty wyróżniały się zarówno pod względem merytorycznym, jak i estetycznym. Ich praca potwierdza, że nauka języka obcego w klasach dwujęzycznych sprzyja nie tylko rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych, lecz także pogłębianiu świadomości dot. globalnych zagrożeń oraz postaw proekologicznych.

przyg. S.Bekier