W ramach projektu „Sztuka Emocji” uczniowie klas 1a, 1b oraz 1e wzięli udział w zajęciach poświęconych trudnym sytuacjom emocjonalnym, takim jak kradzież oraz kłótnia. Zajęcia miały na celu rozwijanie empatii, umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji, a także nabywania bezpiecznych strategii radzenia sobie w konfliktowych momentach.
Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy w kręgu – dzieci dzieliły się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat uczciwości, złości oraz tego, co może prowadzić do konfliktów między rówieśnikami.
Następnie w części warsztatowej dzieci miały możliwość rozwijania wyobraźni poprzez dramę edukacyjną biorąc aktywnie udział w scenkach odgrywając role bohaterów, którzy mierzyli się z konsekwencjami kradzieży lub kłótni.
Pod koniec zajęć uczniowie w grupach wykonali pracę plastyczną pt. „Jestem uczciwy nie zabieram cudzych rzeczy”. Rysunki i wypowiedzi dzieci pokazały, jak wiele rozumieją już na temat siły słów: „przepraszam”, „wybaczam”, „porozmawiajmy”.
Na zajęciach „Jak rozwiązywać konflikty”? Dzieci wcielały się w różne role, co pozwoliło im spojrzeć na konflikt z wielu perspektyw. Szukały sposobów, jak można było rozwiązać problem w sposób spokojny i sprawiedliwy. Spisały metody radzenia sobie w tych trudnych sytuacjach.
Zajęcia przebiegały w atmosferze zaufania i otwartości. Dzieci z dużym zaangażowaniem brały udział w dyskusjach i działaniach twórczych, ucząc się, że każda emocja jest ważna i zasługuje na zrozumienie.
przyg. pedagog specjalny – Anna Pawłowska











