Zadaniem innowacji pedagogicznej „Rummikub w szkole” jest wszechstronny rozwój kompetencji uczniów klas 1-8 poprzez integrację gry Rummikub w procesie edukacyjnym. 

Innowacja ma na celu:

  • Zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę matematyki poprzez wprowadzenie elementów gry, które sprzyjają lepszemu zrozumieniu i utrwaleniu pojęć matematycznych w sposób zabawny i angażujący.
  • Rozwijanie umiejętności logicznych i strategicznych, co pozwala uczniom na ćwiczenie planowania, analizy oraz podejmowania przemyślanych decyzji, które są niezbędne zarówno w grze, jak i w codziennych sytuacjach.
  • Wspieranie rozwoju umiejętności społecznych takich jak współpraca, komunikacja i umiejętność pracy w grupie, poprzez wspólne rozgrywki oraz wyzwania wymagające kooperacji oraz zdolności do negocjacji i kompromisów.
  • Dostosowanie metod nauczania do potrzeb uczniów, zapewniając, że program jest odpowiednio dostosowany do wieku, poziomu zaawansowania i indywidualnych potrzeb uczniów, co umożliwia skuteczniejsze nauczanie w przyjaznym i motywującym środowisku.
  • Promowanie integracji uczniów poprzez wspólną grę, która nie tylko uczy matematyki, ale także sprzyja budowaniu pozytywnych relacji między rówieśnikami, tworząc atmosferę współpracy i wzajemnego wsparcia.
  • Wzbogacenie procesu dydaktycznego o elementy rywalizacji i motywacji poprzez organizację turniejów, lig i innych form aktywności, które zwiększają zainteresowanie uczniów i motywują ich do rozwijania umiejętności w zabawny sposób.
  • Wykorzystanie gry Rummikub jako narzędzia do rozwijania umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów, co przygotowuje uczniów do bardziej złożonych wyzwań, z jakimi mogą się spotkać zarówno w szkole, jak i poza nią.
  • Przygotowanie uczniów do efektywnego zarządzania czasem i podejmowania decyzji pod presją poprzez wprowadzenie ćwiczeń z ograniczeniami czasowymi, które uczą szybkiego i przemyślanego działania.

Innowacja „Rummikub w szkole” to kompleksowy program, który nie tylko rozwija kluczowe umiejętności matematyczne i społeczne, ale także przygotowuje uczniów do wyzwań przyszłości, czyniąc proces nauki bardziej angażującym i skutecznym.

Innowację prowadzą nauczycielki: Milena Jurek oraz Ewelina Panecka.