W klasie 1a w ramach innowacji „Bądź kreatywny, szukaj własnych pomysłów” w obecnym roku szkolnym na zajęciach edukacyjnych uczniowie zdobywali nową wiedzę i umiejętności przez samodzielność, odkrywanie, poszukiwanie, doświadczanie. Rozbudzali pomysłowość i inwencję twórczą. Stwarzanie okazji do działań, rozwinęła u dzieci kreatywność, samodzielność w działaniu i myśleniu, rozbudzając dziecięcą wrażliwość i fantazję.

Prowadzone zajęcia z okazji pierwszego dnia jesieni były pełne wrażeń! Dzieci miały okazję przyjrzeć się różnym kształtom liści z drzew jesiennych i poznać owoce tej pięknej pory roku. Tego dnia do klasy zawitała Pani Jesień z wielkim koszem darów natury. Dzieci przez lupę mogły oglądać z bliska liście, kasztany i żołędzie. dotykać je oraz poznawać otoczenie wszystkimi zmysłami.

Dynioland – uczniowie przynieśli dynie, udekorowane iście po królewsku. Wspólnie wybrali królową dynię. Dzieci tego dnia wykonali dyniowe łamigłówki: labirynty, sudoku, kreślenie kształtu dyni, szykowanie eliksirów, wyklejanie dyni czy rysowanie według kodu z wyrzuconych kostek do gry. Uczniowie dowiedzieli się skąd pochodzi dynia, ile jest jej odmian. Mogli poczuć, jak pachnie i jak wygląda dokładnie w środku.

W ramach wprowadzania liter dzieci mogły doświadczać i utrwalać litery poprzez praktyczne działanie.

Odbyły się warsztaty sensoryczne. Dzieci wykonały aniołki z masy solnej na kiermasz szkolny „Uśmiech dla…”Każdy według swojego pomysłu uformował, a potem pomalował anioła.

Warsztaty z filcowania – sala szkolna na jakiś czas stała się pracownią rzemieślniczą. Uczestnicy techniką filcowania na mokro, stworzyli z wełny czesankowej broszki. Przenieśli się do świata pełnego niezapomnianych wrażeń. Pracując we własnym tempie i w swobodnej atmosferze, doświadczali sprawczości własnych rąk. Dzieci były pełne podziwu na widok efektów swojej pracy.

Escape Room – na ratunek świątecznym relacjom. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia Dzieci miały zadanie wydostać się z zamkniętego magazynku świątecznego poprzez rozwiązanie 9 zagadek oraz jednego dodatkowego zadania na koniec.

Celem było pogłębienie więzi w grupie klasowej oraz rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych, takich jak współpraca, rozwiązywanie konfliktów, wyrażanie emocji, empatia i samopoznanie, wszystko odbyło się w atmosferze świątecznej zabawy.

Tłusty Czwartek – uczniowie wykonali według własnego pomysłu pracę plastyczną „Mój wymarzony pączek”, poprzedzone degustacją pączków przyniesionych przez dzieci.

Przyg. A. Pawłowska, R.Wróblewska