W ostatnim czasie klasy dwujęzyczne 7d oraz 8c realizowały projekty podsumowujące zakończone działy tematyczne.
- Klasa 8c przygotowała projekty dotyczące ochrony środowiska oraz zagrożonych gatunków zwierząt na świecie.
- Klasa 7d opracowała projekty na temat wybranych klęsk żywiołowych.
Podczas realizacji projektów uczniowie rozwijali umiejętności z zakresu:
- edukacji językowej – formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku angielskim,
- edukacji przyrodniczej i geograficznej – poszerzenie wiedzy o globalnych problemach środowiskowych i zjawiskach naturalnych,
- edukacji cyfrowej – wykorzystanie nowoczesnych narzędzi do tworzenia prezentacji i materiałów multimedialnych,
- kompetencji społecznych – współpraca w grupie, planowanie i prezentowanie efektów pracy.
Uczniowie obu klas wykazali się dużą kreatywnością, samodzielnością i zaangażowaniem, a prezentowane projekty wyróżniały się zarówno pod względem merytorycznym, jak i estetycznym. Ich praca potwierdza, że nauka języka obcego w klasach dwujęzycznych sprzyja nie tylko rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych, lecz także pogłębianiu świadomości dot. globalnych zagrożeń oraz postaw proekologicznych.
przyg. S.Bekier









