Klasa dwujęzyczna

  • 20 maja godz. 16:00 dzień otwarty
  • 20 maja – 4 czerwca 2025 r.  termin składania wniosków do klasy dwujęzycznej
  • 9 czerwca 2025 r.  godz. 15.00 test kompetencji językowych do klasy siódmej dwujęzycznej

Klasa dwujęzyczna funkcjonuje w Szkole Podstawowej nr 5 w Markach od roku szkolnego 2017-2018. Oferta przedmiotów nauczanych dwujęzycznie to matematyka, fizyka, geografia, biologia, wos, chemia.

Celem nauczania dwujęzycznego jest zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego i zapewnienie uczniom rozwoju możliwości intelektualnych i językowych, osiągnięcie poziomu swobodnego używania języka obcego oraz opanowanie bazy językowej w zakresie słownictwa z danego przedmiotu.
Język obcy jest wprowadzany stopniowo jako drugi język nauczania. Nauczyciele przedmiotów nauczanych dwujęzycznie dostosowują poziom języka do możliwości grupy.

Uczniowie aplikujący do oddziału dwujęzycznego muszą posiadać świadectwo ukończenia klasy szóstej oraz zobowiązani są do napisania testu predyspozycji językowych. Test sprawdza wiedzę kandydatów z języka angielskiego, odwołuje się również do ich szeroko rozumianych umiejętności językowych.

Zajęcia z języka angielskiego realizowane są w wymiarze 5 godzin tygodniowo, co zdecydowanie pomaga w rzetelnym przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty.

Celem klasy dwujęzycznej jest tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej pracy zespołowej oraz zdobywanie wiedzy językowej w praktyce. Przed nami kolejny rok kiedy SP5 pracuje nad językiem angielskim!

 

 

Poznaj klasę dwujęzyczną w naszej szkole!

Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda nauka w dwóch językach? Zastanawiasz się, jakie przedmioty realizujemy dwujęzycznie i dlaczego to świetny wybór na przyszłość? 🎥 Przygotowaliśmy prezentację, która przybliży Ci wszystko, co warto wiedzieć o naszej klasie dwujęzycznej:👉 Kliknij, aby obejrzeć prezentację A jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej – spotkajmy się na żywo! 📣 Zapraszamy na Dzień Otwarty!📆 20 maja 2025

Chemia w klasie dwujęzycznej – nauka przez działanie

Podczas ostatnich zajęć z chemii w klasie dwujęzycznej uczniowie zgłębiali temat łączenia się atomów w cząsteczki. W ramach lekcji budowali modele cząsteczek, rysowali wzory chemiczne oraz sprawdzali swoją wiedzę w interaktywnym quizie. Zajęcia praktyczne nie tylko rozwijają wyobraźnię, ale także pomagają zrozumieć trudne, abstrakcyjne pojęcia chemiczne. Co więcej, uczniowie mają okazję jednocześnie doskonalić język angielski – słuchają poleceń, czytają opisy

Elektryzująca lekcja w 8c!

W klasie dwujęzycznej 8c uczniowie mieli okazję zgłębić tajniki Prawa Ohma podczas pasjonujących zajęć z fizyki. Lekcja, która odbyła się w języku angielskim, była pełna eksperymentów oraz praktycznych działań, które pozwoliły uczniom na bezpośrednie zastosowanie zdobytej wiedzy. Podczas zajęć uczniowie analizowali zależności między napięciem, natężeniem prądu a oporem elektrycznym, stosując różnorodne eksperymenty. Dzięki takim aktywnościom młodzież mogła nie tylko poznać

Wiedza o społeczeństwie dwujęzycznie

W naszej szkole w klasie 8 przedmiot wiedza o społeczeństwie (WOS) realizowany jest w formie nauczania dwujęzycznego, w języku polskim i angielskim. Taka forma edukacji to nie tylko rozwijanie kompetencji językowych, ale także nauka świadomego uczestnictwa w życiu społecznym, obywatelskim i politycznym – w dwóch językach równocześnie. Zajęcia prowadzone są w sposób nowoczesny i aktywizujący. Uczniowie nie tylko poznają teorię,

Native speaker w każdej szkole!

Przedstawiamy rewolucyjne podejście do nauki języka angielskiego – “Native Speaker w każdej szkole”, we współpracy z szkołą angielskiego online Tutlo! Z wielką radością chcielibyśmy poinformować, że nasza szkoła bierze udział w programie, który umożliwia naszym uczniom regularny kontakt z wykwalifikowanym native speakerem. To wyjątkowa okazja dla naszych uczniów do doskonalenia swoich umiejętności językowych! Zalety programu, to min.:➔ Zajęcia grupowe w

Geografia – przedmiot nauczany dwujęzycznie

Geografia po raz pierwszy w naszej szkole nauczana była dwujęzycznie w roku szkolnym 2018/2019. Od tamtej pory klasy VIII realizują lekcje geografii metodą CLIL. Metoda ta, to zintegrowane kształcenie przedmiotowo – językowe oparte na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Dwujęzyczność oznacza, iż lekcje te są prowadzone częściowo po polsku, częściowo po angielsku w proporcjach